У своєму виступі від 18 червня цього року виконувач обов'язків Ладижинського міського голови Олександр Коломієць презентував звіт роботи, починаючи з 2023 року та враховуючи час свого перебування на посаді. А також окреслив напрямки подальшої діяльності влади. Доволі багато було сказано: йшлося про допомогу військовим (за що великий респект місту), і піклування про енергетику та опалювальний сезон, економіка, медицина, розв'язання соціальних питань і ще багато чого позитивного.
Все було б добре, однак подальша хаотична діяльність комунальних підприємств міста та підрядників щодо виконання задуманого з підготовки до зими, запровадження соціальних програм, та, зокрема, розвитку енергетичного сектору наштовхнула на думку зазирнути у фундаментальний документ міста: стратегію розвитку. В будь-якому вигляді такий документ присутній у кожній шанованій територіальній громаді. Стратегія розвитку, розбудови чи відновлення, немає різниці, як називатиметься цей документ: план, кроки, етапи тощо, це насамперед плануючий документ на період і він має бути.
Пошук документа Стратегії розвитку міста на сайті Ладижинської міської територіальної громади у будь-яких його проявах, успіху не досяг, однак є інформація про Рішення 36 сесії 8 скликання Ладижинської міської ради від 18.04.2024 року №998 про розробку Комплексного плану просторового розвитку території Ладижинської міської територіальної громади Гайсинського району Вінницької області. Є також основні положення щодо обґрунтування Комплексного плану просторового розвитку території будь-якої громади, як такого. На цьому історія планування просторового розвитку території Ладижинської міської територіальної громади Гайсинського району Вінницької області обривається.
Однак, на теренах всесвітньої інтернет-мережі блукає досить цікавий файл: "Стратегія розвитку міста Ладижина до 2025 року". Стратегія розвитку міста Ладижина до 2025 року розроблено за підтримки проєкту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС) спільно з Товариством з обмеженою відповідальністю ДТЕК ЕНЕРГО http://dtek.com.
Напрацьований досить потужний документ ще за часів "попередника" міського голови Валерія Коломєйцева, мав би діяти до 2025 року, однак схожий на чернетку розділу "Білої книги", який формували на основі попереднього документа, наприклад до 2017 року, але далі зміни дати у титульній сторінці діло так і не пішло. Тобто вважати це джерело, якимось плануючим документом недоречно, хоча цікаво, скільки коштувала його розробка місту і який з нього профіт.
Хай там як, виникає логічне питання, чим керується міська влада міста під час прийняття рішення на виконання завдань благоустрою міста, підготовки до зими, розвитку та удосконалення інфраструктури, інвестицій в економіку тощо. Цей перелік можна продовжувати довго, але відповіді та логіки скоріш за все ми поки, що не побачимо.
Загалом, з'являється думка: наскільки тимчасовою бачать свою владну каденцію керівники міста на чолі з виконувачем обов'язків голови Олександром Коломійцем, що навіть не намагаються планувати подальший розвиток інфраструктури та свою роль в цьому процесі, а виконують заходи ситуаційно, виключно антикризовим методом. Хотілося б нарешті почути відповідь багатьом небайдужим містянам, але влада міста дуже неохоче йде на зустріч.
Заступник головного редактора інтернет-видання "The VinMedia" Остап Бойко ініціював Запит на адресу Ладижинської міської ради щодо отримання публічної інформації (далі – Запит) за низкою питань:
- "Чи має міська влада відношення до розробки "Стратегії розвитку міста Ладижина до 2025 року"? Чи було запроваджено дану стратегію сесією Ладижинської міської ради? Чи виконується ця стратегія виконавчими органами Ладижинської міської ради зараз? Наскільки успішно в Ладижинській міській владі оцінюють реалізацію стратегії? Чи йде розробка іншого стратегічного документа, що визначає подальший розвиток Ладижину? Якщо так, хто залучений до цього процесу?
- Чи знайомі в Ладижинській міській раді з цією проблемою "Все було б добре, але завадили блохи"? Які кроки було зроблено для подолання даної проблеми? Яку кроки планується зробити? Яким чином відбувався вибір підрядників, залучених до виконання робіт, спрямованих на вирішення даної проблеми в місті? Скільки коштів було виділено з бюджету міста Ладижин на виконання робіт, спрямованих на вирішення даної проблеми в місті?
- Чи проводяться виконавчими органами Ладижинської міської влади тестування стану якості води? Якщо так, коли востаннє проводились такі тестування, яким органом та які результати цих досліджень? Чи прийнято міською владою кроків до запобігання подібних випадків у майбутньому? Чи сприяла Ладижинська міська рада та/або підконтрольні їй органи лікуванню потерпілого? Чиїм коштом відбувалось лікування Данила Максимчука в медичних закладах м. Вінниця та м. Львів та його транспортування між цими закладами?
- Яка офіційна позиція Ладижинської міської ради щодо діяльності релігійних організацій, пов’язаних із Російською православною церквою, на території громади? Які дії вже були вжиті або плануються щодо виконання закону №8371 на місцевому рівні? Чи є конкретні повноваження органів місцевого самоврядування у протидії діяльності таких релігійних організацій? Чи відомо про випадки порушення законодавства або надходження скарг на діяльність вищезазначених релігійних організацій за останні два з половиною роки? Чи перебуває земля, на якій розташовані храми цих релігійних організацій, у комунальній власності? Якщо так, чи були висловлені претензії або плани щодо перегляду умов користування цією землею?"
Тобто це всі ті питання, що прямо чи опосередковано мають відношення до громадян міста, їх добробуту, безпеки, поінформованості щодо планів, завдань та напрямків розвитку міста. Це, вибачте, як планування сімейного бюджету кожної родини, складання переліку нагальних та менш важливих справ: планування закупівель, відвідування лікарні чи кінотеатру, але в розмірах міста. Тому було б добре і природно почути роз'яснення від посадових осіб міста, яких вибрали містяни у відповідях на ці не такі вже й складні питання. Але зась. Незважаючи, на законність підстав надати питання та отримати відповіді на них, Ладижинська міська рада, на чолі з виконувачем обов'язки голови, Олександром Коломійцем, вирішила, як зазначається у відповіді від 02.09.2024 р. №6.5.-04-39 на Запит від 27.08.2024, відмовити. Досить дивні були аргументи та навіть більше.
Виникло досить цікаве питання в розрізі теми, я далі поясню в чому річ. От уявимо пересічних громадян міста, які працюють в офісі чи на підприємстві, де керівник підприємства чи установи ставить завдання цим громадянам-працівникам виготовити продукт за напрямком діяльності організації. Працівники подумали та відповідають: для того, щоб отримати продукт, товарного виробництва чи інформаційний треба попрацювати та зробити його, тобто провести якісь дії, відповідно до алгоритму, посадової інструкції, технологічної карти, креслення тощо. Так, як готового продукту немає і його треба зробити відповідають працівники, а це треба докласти зусиль, то робити його ми не будемо, навіть незважаючи, що створювати такий продукт наш обов'язок. Крім того, наша заробітна платні має бути вчасно у визначеному розмірі та навіть непогано було б якби ще й премію. Як Вам таке? Дичина? Ні виявляється нормальна річ коли справа стосується влади міста. З іншого боку в нашій ситуації документ відповіді з Ладижинської міської ради від 02.09.2024 р. №6.5.-04-39 на Запит має таке лаконічне формулювання:
"В свою чергу, Ваш запит містить прохання повідомити інформацію, надання якої потребує виконання спеціальних дій, спрямованих на створення інформації шляхом аналізу, узагальнення та аналітичної обробки даних що не підпадає під ознаки вище зазначених норм Закону". Мається на увазі Закон України "Про доступ до публічної інформації", відповідно до якого інформація на момент Запиту вже десь має існувати кимось створена і записана на носій. Так Закон України "Про доступ до публічної інформації" дійсно зазначає таке, що робить ситуацію ще абсурднішою.
Ладижинська міська рада у своїй відповіді відверто та офіційно повідомляє: має бути готовий інформаційний продукт, що містить відповідь на поставлене питання, а так, як немає:
"Тому відповідно до ст. 22 ЗУ "Про доступ до публічної інформації" Ладижинська міська рада відмовляє Вам в задоволенні запиту". Вершина бюрократичного свавілля.
Отже, маємо декілька сумних висновків:
- зважаючи, що напрацьованої інформації по зазначеним у Запиті питанням, немає, цими проблемами ніхто не цікавиться, заходів не планується і звітів не складається. Ось вам шановні мешканці міста;
- необхідність працювати, а "Кодекс законів про працю України" ніхто не скасовував, є перепоною найманими працівниками Ладижинської міської ради виконати свої обов'язки, подекуди, за вибірною посадою.
Скоріше за все громадянам міста варто поцікавитися не лише Законами України: Про доступ до публічної інформації" та "Кодекс законів про працю України", але й погортати" Виборчий кодекс України", робити висновки, бо інакше і надалі доведеться залишатися сам на сам з проблемами міста.