Найпопулярнішою туристичною локацією у Вінниці на сьогодні є Національний музей-садиба Пирогова, на другому місці – Вежа Артинова. Про це свідчать дані статистики за 6 місяців цього року, отримані завдяки інноваційним елементам туристичної навігації.
Про це повідомляє vinnytsia.city.
Багатомовні інформаційні таблички “Moreinfo” з QR-кодами, аудіогідом та шрифтом Брайля з’явилися у Вінниці у 2019 році. Наразі таких у місті 20: на Вишеньці, Поділлі, в П’ятничанах та історичному середмісті. Увесь список – за посиланням.
Таблички містять NFC-чіпи, що надають можливість безконтактної передачі інформації навіть без доступу до Інтернету. Також вони допомагають збирати туристичну статистику, зокрема дані щодо кількості сканувань і міста чи країни походження користувача ґаджета.
ТОП-5 об’єктів, що сканують найбільше
- Національний музей-садиба М. І. Пирогова (213 сканувань).
- Вежа Артинова (142 сканування).
- Церква-некрополь Миколи Пирогова (115 сканувань).
- Фонтан «Сонячна система» (84 сканування).
- Спасо-Преображенський кафедральний собор (81 сканування).
Кількість сканувань свідчить про те, що навіть під час воєнного стану таблички привертають увагу користувачів. Згідно з даними, за перші півроку 2022 загалом було 1264 сканування QR-кодів, що лише на кілька сотень менше, ніж за аналогічний період минулого року.
Серед гостей нашого міста, як і раніше, переважають кияни (315). Однак багато сканувань робили люди з Харкова, Дніпра, Чернігова і Київщини. Помітно багато взаємодій стало від мешканців північних та східних областей України: Авдіївка, Бахмут, Бердичів, Вишгород, Житомир, Запоріжжя, Кременчук, Ніжин, Полтава, Первомайськ, Попасна, Сєвєродонецьк та ін. Очевидно, що йдеться переважно про внутрішньо переміщених осіб та внутрішній туризм.
Михайло Дьомшин, засновник проєкту «Moreinfo», зазначає, що хоча мешканці столиці продовжують переважати, відсоткове співвідношення з іншими містами значно скоротилося. Стосовно ж іноземців – тут падіння надзвичайно велике, приблизно в п’ять разів менше сканувань у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Цікаво й те, що люди почали довше затримуватися на окремих об’єктах, але з одного пристрою сканують меншу їх кількість. Михайло Дьомшин пов’язує це з тим, що приїжджі не планують довгих прогулянок містом, а досліджують те, що є навколо місця їхнього перебування. Про це свідчить ріст статистики сканувань у мікрорайоні Вишенька. Так з об’єктів, що раптово вибився у лідери, став фонтан «Сонячна система».
«Загалом уся статистика, у порівнянні з минулими етапами, стала значно більшою по всьому. Якщо у лютому в нас було дуже сильне падіння, на рівні «ковідного» травня 2020, коли оголосили локдаун (лютий просів на 40% відносно січня), то до кінця березня було +25% і далі кількість сканувань пішла на підвищення (+120% в квітні). Статистика останніх двох місяців більша десь на 20% в середньому по тенденції всієї статистики», – розповів Михайло Дьомшин.
За його словами, тенденції дуже сильно залежать від міста.
«Наприклад, в Тернополі простежується подібне, а в регіонах, де поряд ведуться бойові дії, статистика значно просідає (у Харкові таких тенденцій немає). В окупованих містах (наприклад, Херсон, Генічеськ, Маріуполь) взагалі немає сканувань. В Маріуполі останнє було 27 лютого, в парку ім. Гурова».
Туристично-інформаційні таблички були лише першим кроком до вдосконалення туристичної навігації у Вінниці. Наприкінці 2021 року компанія “MoreInfo” на замовлення департаменту маркетингу та туризму Вінницької міської ради розробила нову комплексну концепцію туристичної навігації. Крім табличок вона включатиме нові вказівники, інформаційні пілони з мапами та цілодобовий електронний кіоск.
Директор департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешелені розповів, що публічна презентація цієї концепції мала відбутись на початку цього туристичного сезону. Однак через повномасштабне вторгнення РФ вона відтерміновується.
«У перші роки «туристичного буму» Вінниці елементи навігації виготовлялися ще без візуальної ідентифікації міста, натомість інформаційні таблички нового зразка вже враховують брендбук Вінниці. Тепер розробили цілісний архітектурно-урбаністичний дороговказ, який пропонує єдину логіку розміщення та візуальну лінійку елементів туристичної навігації: табличок, пілонів і вказівників», – пояснив Олександр Вешелені.
Тобто це розробка, яку можна брати і включати в проєкти реконструкції чи благоустрою.
«Коли турист гуляє по місту і бачить велику кількість вказівників, пілонів, табличок, він усвідомлює, що перебуває у дійсно насиченому цікавинками місці. І якщо кудись веде вказівник, значить туди варто звернути. Фізично втілювати цю концепцію ми зможемо лише в мирний час, але вже зараз напрацьовуємо оригінальні рішення, доступні через взаємодію фізичних носіїв з ґаджетами», - вважає він.