Вже у березні у Вінниці почнуть будівництво 231-метрової ділянки вулиці Тимофіївської. Переможцем оголошеного міською радою тендеру визнано місцеву компанію «Віндор», яка виконає роботи за 4 місяці та 3,2 мільйона гривень.
Нагадаємо, за існуючими в державі правилами, будувати інфраструктуру має влада, а забудовник справно сплачувати податки. Раніше у Вінниці практикували дещо інший підхід. Через обмеженість бюджетного ресурсу, забудовники власним коштом фінансували прокладку труб та асфальтування доріг. Ці витрати частково компенсувалися за рахунок покупців житла, адже у вартості квадратних метрів закладалося спорудження інфраструктури, частково вкладалися кошти, які мали б виділятися на благоустрій і розвиток міста.
До речі, 450-у ділянку Тимофіївської концерн «Поділля», як забудовник мікрорайону «Академічний», формально будував без допомоги міськради. Формально «за свої», а по суті за кошти мешканців…
Тепер департамент комунального господарства міськради 26 лютого уклав договір про нове будівництво дороги.
На сім метрів ширини дорожнього полотна потрібно зробити верхній шар асфальту товщиною п’ять сантиметрів. Навколо дороги мають поставити бордюри і прокласти тротуари. Паралельно цьому під землею прокладатимуть електрику (кабелі будуть у футлярах). До них під’єднають шість LED-ліхтарів для зовнішнього освітлення цього відрізка вулиці. Також передбачається нанесення дорожньої розмітки та встановлення дорожніх знаків.
Компанія «Віндор» належить подружжю Олександа та Таїси Токарів. «Віндорівці» часто беруть участь у тендерах на будівництво доріг. За кілька років компанія отримала тендерів на загальну суму у 116 млн грн., зокрема на 33 мільйони від Служби автодоріг.
Мікрорайон «Академічний» будується Концерном «Поділля» з 2011-го. Наразі збудовано три квартали, у процесі – четвертий. Передбачається, що мікрорайон складатиметься з 9 кварталів. На початку передбачалось, що він буде розрахований на проживання 25-30 тисяч містян. Нині кажуть, що забудова триватиме до 2032 року. Окрім житла там планується збудувати школу та дитячий садок.
Не вирішеною залишається проблема транспортного сполучення мікрорайону, адже його з’єднано з містом лише однією вулицею, а пропозиції «прорізати» інші проїзди стикаються зі супротивом. Також мешканці регулярно нарікають на дефіцит громадського транспорту.