У червні-липні у Вінниці презентували проєкт зі створення 10 тисяч платних паркомісць у мікрорайоні Замостя. Ідея полягала у тому, аби «розвантажити» вулицю Замостянську та проспект Коцюбинського, де переважно паркуються містяни. Не всі захочуть платити, тому шукатимуть місця для автівки у бічних вулицях. Наразі Вінницька міська рада опублікувала проєкт рішення «Про затвердження Правил паркування транспортних засобів».
У документі зазначається, що у розмір оплати на таких парковках буде встановлюватись рішенням виконкому. Влітку була інформація, що коштуватиме паркомісце на проспекті від 10 до 20 гривень в залежності від ділянки.
Також виконком на конкурсних засадах відбере суб’єктів господарювання, які забезпечуватимуть а експлуатацію майданчиків для паркування транспортних засобів. До речі, вводять відповідну термінології.
Майданчик для платного паркування – площа території (земельна ділянка), що перебуває у комунальній власності Вінницької міської територіальної громади та визначена Вінницькою міською радою, як спеціальна земельна ділянка, відведена для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування та використовується для платного паркування згідно з встановленим тарифом та режимом, із обов’язковою сплатою збору за місця для паркування транспортних засобів.
Відведений майданчик для паркування – паркувальний майданчик для платного паркування, розміщений в межах проїзної частини вулиці або дороги та обладнаний, а також (у разі необхідності) на який встановлюються обмежувальні засоби для створення безпечних умов руху пішоходам по тротуарах.
Спеціально обладнаний майданчик для паркування – майданчик для платного паркування, розміщений поза межами проїзної частини вулиці або дороги та обладнаний.
За проектом забороняється наступне:
- паркування транспортних засобів з порушенням вимог Правил дорожнього руху, Правил паркування транспортних засобів, Правил паркування та Правил благоустрою території Вінницької міської територіальної громади;
- паркування вантажних транспортних засобів та автобусів на міжквартальних територіях (у дворах житлових будинків);
- обладнання суб'єктами господарювання (в тому числі операторами) майданчиків для паркування на тротуарах, велодоріжках;
- влаштування майданчиків для паркування на вулицях з двома смугами руху завширшки менш як 6 метрів;
- організація відведених паркувальних майданчиків в місцях, прилеглих до закладів охорони здоров'я (лікувальних установ, що надають стаціонарно-медичну допомогу хворим), крім фармацевтичних, приватних клінік, амбулаторно-поліклінічних, діагностичних центрів та санітарно-профілактичних закладів, до дитячих дошкільних закладів і загальноосвітніх шкіл, територія яких безпосередньо прилягає до вулиці (проспекту, провулку тощо), до міських кладовищ.
- паркування транспортних засобів у місцях проведення громадсько-політичних та інших масових заходів;
- паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування без оплати вартості послуг користування майданчиками для паркування більш ніж 10 хвилин (крім спеціально обладнаних майданчиків, обладнаних автоматичними в’їзними та виїзними терміналами, на яких оплата відбувається під час виїзду з майданчику).
Також зазначається, що з метою запобігання заїзду та стихійного паркування транспортних засобів на тротуарах, площах, велодоріжках, газонах, дитячих та спортивних майданчиках, у пішохідних та паркових зонах по краю проїзної частини можуть застосовуватися антипаркувальні засоби.