Переважну більшість тролейбусного парку Вінниці складають доволі старі енерговитратні машини радянського виробництва. Аби частково оновити парк, КП «Вінницька транспортна компанія» оголосила тендер на придбання 20 більш сучасних тролейбусів, результати якого очікуються 25 листопада.
Як повідомляє Вінницька міськрада, придбаними тролейбусами планується замінити радянські «ЗІУ 9», які застаріли як морально так і фізично. Адже терміни їх експлуатації уже втричі перевищили гарантійні, а показники їх енергозатратності - суттєво вищі ніж в тролейбусах нового покоління.
В зв'язку вичерпанням подовженого ресурсу і високими енергозатратами, у 2022 році «ВТК» уже списала 10 тролейбусів «ЗІУ-9».
У разі успішного проведення тендеру, місто може замінити фактично п'яту частину старого парку тролейбусів «ЗІУ-9».
«Електротранспорт дуже важливий для міста. Він не тільки більш екологічний, а й економічний, - зазначає директор департаменту енергетики, транспорту та зв’язку Андрій Сорокін. - Це особливо показала нинішня ситуація, коли під час війни, вартість пального пішла вгору. Але ми маємо рухатися і в бік економії електроенергії, тому потрібно оновлювати тролейбусний парк».
Старі тролейбуси «ЗІУ 9» немає сенсу ремонтувати, тому було прийняте рішення придбати сучасніший та більш економний транспорт. Це не будуть нові тролейбуси, але за показниками енергоефективності, екологічності та комфорту для пасажирів вони будуть вигравати. Крім того, приймаючи рішення на користь саме вживаного транспорту місто зможе зекономити та придбати більшу кількість одиниць транспорту.
«Купуючи вживані тролейбуси, за нашими попередніми підрахунками, ми можемо мати економію майже в десять разів, - каже очільник департаменту. - Адже, якщо новий тролейбус коштує близько 11 мільйонів гривень, то ціна вживаного - орієнтовно може складати 1, 7 мільйона гривень».
Загалом, згідно з тендерною документацією, Вінниця сподівається придбати 20 тролейбусів на загальну суму 34 мільйона гривень. Відповідно до тендерної заявки це має бути низькополий транспорт, довжиною 12 метрів та обладнані сучасною системою керування тяговим двигуном. Тролейбуси мають бути випущені не раніше 2011 року, мати троє дверей, пандус для людей з обмеженими фізичними можливостями та кондиціонер для водія. Вимоги по пасажиромісткості - 110 пасажирів, зокрема - 34 сидячих місця.
Як зазначає Андрій Сорокін, якщо всі процедури, в тому числі тендерні, пройдуть вчасно, місто може прийняти ці сучасніші тролейбуси наприкінці цього - початку наступного року.
Тим часом, раніше на вулицях міста можуть почати з'являтися нові тролейбуси з автономним ходом. Мова іде про 5 тролейбусів типу «VinLinе», збіркою яких займається сама «ВТК».
Перевагою цього транспорту є те, що він може їхати без під’єднання до контактної мережі, відтак такі тролейбуси можна ставити на маршрути, де не має відповідної електромережі, в тому числі - пускати їх і до приєднаних громад.
На даний момент, «Вінницька транспортна компанія» завершує працювати над одним «VinLinе». Він має деякі удосконалення, порівняно з попередніми моделями, тому процес його збору дещо розтягнувся.
«Але я сподіваюсь, що він буде готовий найближчим часом, можливо навіть, до кінця поточного місяця, - зазначає Андрій Сорокін. - Збірка решти чотирьох має піти швидше, і, можливо, ми побачимо їх до кінця року».
Нагадаємо, всього, з 2019 року «ВТК» випустила 14 тролейбусів типу «VinLinе». Загалом на маршрутах міста працюють 126 тролейбусів, з яких 100 - старі тролейбуси «ЗІУ 9».