Причиною скандалу, що розгорівся у соцмережах, є відсутність можливості зробити онлайн-замовлення в «McDonald’s» – російською: можна лише українською, або – англійською. І дискусія з цього приводу не набула б такої популярності, якби хтось не повідомив про це відомого блогера та політика Анатолія Шарія. Вочевидь, саме він надав справі такого розголосу, після якого тепер про неї пише ВВС.
Отже, все розпочалося з невдоволення деяких клієнтів можливістю зробити онлайн-замовлення в ресторанах компанії лише українською чи англійською. Вже 14 червня блогер Анатолій Шарій розкритикував таку мовну політику в Telegram, а 16 червня дана тема збирає тисячі коментарів й десятки публікацій у відомих виданнях країни.
Отже, у Telegram Шарій пише так:
«Це рішення в черговий раз підкреслює ставлення до половини населення України, що розмовляє російською», написав він.
У «McDonald’s» наголосили, що основною мовою спілкування компанії в Україні є українська.
"Відповідно до законодавства про мову, у компанії «McDonald’s» в Україні основною мовою комунікації є українська.
Державною мовою ведеться вся офіційна документація, здійснюється рекламна комунікація, спілкування у соціальних мережах, наведена інформація на сайті та в куточку споживача.
Проте наші працівники готові перейти на російську мову, якщо їх про це попросять", - відповіли BBC News Україна в пресслужбі компанії.
«Іноді, брала чай в МакДрайв. Тепер Макдональд, давай, до побачення», «Якщо вони такі «українські», то нехай замість свого американського гі*на продають в Україні українські страви!», - пишуть обурені російськомовні користувачі соцмережі.
Мабуть, люди погано обізнані у політиці мережі ресторанів, адже майже уся продукція на її замовлення виготовляється в Україні, частково навіть на Вінниччині.
Інша частина користувачів Facebook підтримали «McDonald’s» та почали репостити фото на свої сторінки, жартуючи, що любителі «русского міра» скоро заявлять, що їх права «утискають». А також дякують "за мову".
Деякі користувачі соцмережі запустили цілу кампанію з підтримки «McDonald’s».
Вони почали публікувати скріншоти дописів обуреного російськомовного населення України, зазначаючи, що вже біжать до закладу цієї мережі, щоб перекусити і підтримати мережу фастфудів. Також є коментарі з перекладом меню з російської на українську, для зручності вибору "ображених".