Нардеп 8 скликання та журналіст Олександр Черненко заявив, що у Верховній Раді готують законопроєкт, який планується обмежити двома кількість мерських каденцій. Як президентських.
«Схоже, Офіс президента вигадав нову ідею, як позбутися Кличка.
Знайомі депутати кажуть, що у Раді зараз збирають підписи, щоб зареєструвати законопроєкт, який пропонує обмежити кількість каденцій для міських голів — максимум два за все життя. Не поспіль. А взагалі. Зайвим буде говорити, що, якщо ОП - наполяже, то такий законопроєкт внесуть без проблем.
Ініціатива виглядає як універсальна, але в першу чергу б’є по тих, хто вже давно при владі на місцях: Кличко в Києві, Труханов в Одесі, Філатов у Дніпрі — список довгий.
Якщо під цю ініціативу знайдуть голоси, то на наступних місцевих виборах можемо отримати повний перезапуск влади на місцях», - зазначив Олександр Черненко.
Також він опублікував документ.

«Повністю антиконституційна х..ня. Особливо останній пункт. Конституція чітко зазначає, що закон зворотної сили не має. Але кого цікавлять зараз оці сентименти?», - прокоментував допис колишній вице-премєр і нардеп Павло Розенко.
Колишній заступник голови ЦВК Aндрій Магера зауважив, що «законопроект є дивний і містить очевидні ознаки неконституційності. Більше того, обмеження строків є характерно у ЄС щодо президента, але не відносно мерів чи депутатів».
Втім, були під дописом і схвальні відгуки.
Більшість тих, хто висловився вважають, що законопроєкт «адресований» проти мера Києва Віталія Кличка. Проте до майбутніх виборів у разі прийняття цього скандального документу під заборону балотуватися підпадуть також очільники Львова Андрій Садовий, Одеси Геннадій Труханов, Дніпра Борис Філатов, Вінниці Сергій Моргунов, Івано-Франківська Руслан Марцинків, Тернополя Сергій Надал тощо.
Зважаючи на те, що нині в Офісі президента вирішують долю України, а парламент переважно перетворився на формальний орган, де надають законної сили ініціативам Банкової, можна з високою долею вірогідності бути упевненим, що такі обмеження попри їхню сумнівну законність підтримують нардепи.
Не є секретом, що у команди Зеленського є достатньо «непорозумінь» з авторитетними місцевими очільниками, які опираються централізації влади. Таким законопроєктом можна завдати руйнівного удару по системі органів місцевого самоврядування, їх консолідації та авторитету, довести, «хто у домі хазяїн».
Питання щодо антиконституційності у даному випадку може бути другорядним. Оскільки продовжено на 3 місяці воєнний стан, наприкінці серпня вибори стовідсотково не проводитимуться. Тож є час на зміну виборчого законодавства та переформатування системи влади загалом.