Дисклеймер: більшість персонажів, що описані тут є досить-таки реальними (крім ботів Скальського, звичайно). Матеріал має характер художньо-публіцистичного твору і не стосується журналістики у її радянсько-нудотному розумінні.
Реклама сторінки голови Вінницької ОДА у соцмережах. Здавалося б, навіщо? Маючи офіційний сайт, вже готові сторінки у соцмережах, цілий штат бюджетників, тобто цілий Департамент інформаційної діяльності та комунікації з громадськістю… Та схоже, що поточного голову Вінницької ОДА Владислава Скальського це не влаштовує.
Одна річ, коли депутат створює сторінку та звітує про свою роботу, розповідає про свою діяльність. Депутат – він виборний. А голова ОДА? Його призначає Президент. От власне, за поясненням того, з якою метою пан Скальський створив своє особисте «представництво» у Facebook і чиїм коштом то все ведеться і рекламується, я і звернувся до його прес-секретарки Марини Борисенко.
Чого не очікував – так це того, що замість швидкої реакції, відповіді по суті, пані прес-секретарка (нагадаю, при наявності цілого Департаменту, на який щорічно виділяють кошти з бюджету) почне то вимагати показати посвідчення, то демонструвати незнання фахових законів (чого ніколи не було із профільним Департаментом, до речі). І марудна кореспонденція закінчилась довгостраждальною відповіддю:
- Сторінка ведеться та підтримується з власної ініціативи та власним коштом з метою широкого інформування населення в зручний та доступний спосіб.
(пані Борисенко, як бачите, дарма ви так переймались, ваші слова я навіть при великому бажанні просто не зміг би «перекрутити», бо тут слів ледь більше, ніж волосин на голові пана Кошового, улюбленця боса вашого боса)…
Власне, з відповіді прес-секретарки пана Скальського так мені і не стало зрозуміло, навіщо ця власна ініціатива власним коштом для такої мети. Адже, якщо ми відкриємо і прочитаємо Положення про Департамент інформдіяльності, то знайдемо наступне:
Основними завданнями Департаменту є:
1) інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності органів державної влади;
2) сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова;
3) забезпечення проведення державної політики в інформаційній та видавничій сферах області;
4) співпраця із засобами масової інформації різних форм власності;
5) створення умов для розвитку інформаційної та видавничої сфер на території області;
6) забезпечення комунікативної політики влади та громадськості;
7) аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів на території області;
8) забезпечення проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
9) сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
Тобто Департамент, який фінансується бюджетним коштом, на думку пана Скальського інформує населення в незручний та недоступний спосіб? Чи не широко інформує? Тоді навіщо він взагалі потрібен? Чому би панові Скальському не зекономити бюджетні кошти і не залишити нам свою сторінку, яку він веде власним коштом і прес-секретарку, яка надає відповіді лише після фейс-контролю?
З відповіді прес-секретарки голови ОДА входить, що пан Скальський рекламує сам себе. Звичайно, з цією патологією варто розібратись психоаналітику, а не журналісту, але можу припустити, що жага до реклами – звичка з часів роботи в «МЕТРО КЕШ анд КЕРРІ Казахстан», або ж директором дивізіонів «Південь» та «Сибір» в російській мережі гіпермаркетів компанії «Лента» (де нинішній голова ОДА плідно працював і під час Революції Гідності). До речі, чомусь пан Скальський вихолостив зі свого резюме ці пункти. На сайті ОДА скромно і лаконічно зазначено: «В 1997—2015 рр. працював на керівних посадах в комерційних структурах».
А можливо, пан Скальський просто не знає, що у нього в підпорядкуванні є цілий Департамент, який і має виконувати функції «широкого інформування»? Можливо, його посадили у крісло, дали важелі влади у руки, а яка кнопка відповідає і за що не розповіли? О, скільки чудових відкриттів бюджетним коштом тоді на нього ще чекає попереду!
Але й це не все. І навіть не найцікавіше. Виявляється, найкращими помічниками у «широкому інформуванні» панові Скальському послуговують… боти. Так, мова йде саме про фейкові акаунти, які активно лайкають, шерять та захищають у коментарях голову ОДА.
Власне, дивіться самі. Ось «лайкарі» сторінки Владислава Скальського:
Ось ці самі «персонажі» активно репостять у ФБ високомудрі пости голови ВОДА:
Розібрати, що це фейки? Гаразд. Дивіться самі. Я даю не тільки з посиланнями, але й зі скрінами, адже полохливі ботоводи мають звичку «підчищати» за собою, коли їм продемонстрували несвіжі сліди їхньої діяльності.
Олексій Паленко. Годі й казати, що фото аватарки взяли зі стокових зображень:
Цей саме бот поширює й "аналітику" стосовно того, кому чий ЗМІ на Вінниччині належить:
Аліна Калініна, виявляється, була «Валерією Пашенко», але дивним чином змінила ім’я.
А фотографію «вінничанки» Оксани Лисик знаходимо взагалі на російських сайтах, у матеріалі «Комсомольської правди» під заголовком «Фотомодели-старшеклассницы снялись в осенней фотосессии на Алтае», звідки ми дізнаємось, що дівчину насправді звуть Вікторія Шмакова:
І це попри шедевральне селфі голови ОДА, яке темного вечора він зробив незрозумілим членом свого тіла (адже він один перебуває у кабінеті):
Або звіту про ремонт одеської дороги на Вінниччині:
Дійсно, «широке інформування»…
Одначе, попри те, що наближені до «жовтого будинку» технологи вже забили на сполох про те, що під Владиславом Скальським захиталось крісло, його бос запевнив: «Я не можу звільнити зараз когось з губернаторів, бо боюся, що там все завалиться». Не хвилюйтесь, пане Президенте, з такими надійними ботами нічого не завалиться, вони стоятимуть непохитно, як Атлант на Космонавтів і триматимуть на собі нашу найсолодшу «рафаелку», голову ОДА.
Антон Булгаков для VinMedia