Якщо людина розраховує на надання якісної медичної допомоги, то має бути впевнена, що в ургентному випадку лікар швидко доїде до пацієнта, а коли на місцевому рівні медики безсилі, то хворого також швидко доставлять до обласного закладу. Від Немирова до Вінниці менше 50 кілометрів. Відстань доведеться долати на «кульгавих» автомобілях через брак відносно молодої та здорової техніки. У той же час певною окрасою лікарняного автопарку немирівчани вважають особистий Lexus головного лікаря Павла Ткачука.
Музейні експонати на бойовому чергуванні
Справжнім раритетом лікарняного автопарку можна назвати «ГАЗ-51» 1954 року випуску. Раніше автомобілем привозили харчі до їдальні, а зараз він стоять ніби експонат у гаражі. Але працівники закладу переконують, що він у робочому стані.
Автомобіль санітарно-дезінфекційної обробки на базі «ГАЗ-51» було випущено за часів генсека Хрущова. Колекціонери та любителі тієї епохи стовідсотково оцінять таку техніку, адже вона прикрасить будь-яку виставку раритетів.
Також музейною гордістю можна вважати УАЗ («Бобік»), який теж нібито «на ходу», проте залишається статичним у боксі.
Окремо можна зупинитися на долі УАЗа («Буханки») 1990-их років випуску. Цей витвір радянського автопрому однозначно не здатний їздити і перебуває у розібраному стані.
З «комфорту» у середині можна відмітити бокові сидіння
За часів попередника нинішнього головного лікаря Павла Ткачука лікарня стала власницею седана «Славута». Роки експлуатації автівки позначились на стані. Отже, нині двигун не працює.
Пишатися лікарня може також двома машинами екстреної допомоги Toyota, які у 1997 році купили. З «комфорту» у середині можна відмітити бокові сидіння з місцем для лежачого хворого посередині. Період служби призвів до того, що в автівках на ходу відпадають дверцята.
Є ще два трактори. Призначення одного з них – вивозити сміття. Інший тривалий час стоїть нерухомо.
«Сміттєвий» трактор як засіб для евакуації лікарні
З більш-менш нової техніки можна вказати п’ятимісний FIAT Doblo 2013 року, який закладу подарували спонсори – орендарі лікарняної котельні. Фактично це єдина боєздатна одиниця, яка здатна у разі потреби евакуювати хворих. Двох-трьох.
У країні війна. Якщо виникне потреба евакуювати заклад, то навіть оснащення нічим вивозити.
Підсумовуючи, можна вказати, що з 10 транспортних засобів, що є на балансі та включені у статутний капітал, їздять три легкових автомобіля та один «сміттєвий» трактор. Для транспортування медичного обладнання він – не найкращій вибір.
У закладі є хірургічне відділення, що передбачає своєчасну доставку для хворих крові та її компонентів. Оскільки у лікарні відсутні відповідні спеціалізовані холодильники, потрібен справний транспорт.
Далі. За наявної на сьогодні транспортної бази складно доставити спеціаліста для консультації хворого, завезти пацієнта для додаткових обстежень до закладу. Додамо ще й те, що лікарня має пакет паліативної допомоги, тобто має забезпечувати медичне обслуговування невиліковних пацієнтів. Чим?.. Відповісти на питання має керівництво, яке тривалий час рапортувало про те, що лікарня «одна з найкращих» в області.
Комунальний брухт та приватний Lexus
Поряд з тим, справжньою родзинкою лікарняного автопарку є Lexus GX 460, куплений у 2013 році. На сьогодні вартість такого автомобіля - приблизно 2 млн гривень. Павло Ткачук придбав його орієнтовно через рік після того, як зайняв посаду керівника закладу.
Звісно, ніхто навіть не думає про те, що автомобіль куплено за казенні гроші. Ні, виключно за особисті. Але на фоні раритетів радянського автопрому та «заїжджених» двох «Тойот» спритний Lexus певним чином дисонує. Як бенкет у чуму чи гулянка під час трауру.
На сьогодні залишкова вартість всього лікарняного автопарка з плугом і жижерозприскувачем не перевищує 400 тисяч гривень.
За приблизними підрахунками приватний автомобіль головного лікаря може бути уп’ятеро дорожчий за весь лікарняний автопарк, якщо окремі транспортні засоби продавати як брухт.
Але якщо на балансі закладу перебувають «кульгаві» транспортні засоби, для них утримують штат працівників, то напевно на автопарк списують паливо, мастила, для них купують запчастини. Тобто існування десятка одиниць транспортних засобів економічно вигідно. Лише питання кому - головному лікарю, як господарнику, чи лікарні, як комунальному підприємству, що змушене заробляти кошти на лікуванні?