Не лише для вінничан, а й для усього світу, вчорашній день (9 березня) запам'ятається як час найсильнішого обвалу ціни на нафту - на 30%. В свою чергу, такого різкого обвалу не було з 1991 року. Зрозуміло, що очікувати на таке ж стрімке падіння цін на вінницьких АЗС не доводиться. Чому?
Однією з причин повільного зниження цін на пальне є, як чимала кількість ланок між створенням з сирої нафти пального та заливки її у автомобільний бак. Зокрема, транспортування-переробка-знову транспортування-АЗС тощо. Однак і практика негайного підвищення цін на бензин у випадку подорожчання нафти теж має місце. І не лише в Україні – найкрупніші конкурентні відомства світу теж борються з такими проявами.
Тому Антимонопольний комітет України прийняв рішення вивчати динаміку цін на ринку роздрібної торгівлі нафтопродуктами. Адже ціну не лише на сиру нафту, але й на крупний опт бензину та дизпалива очікує суттєве падіння. І рівень роздрібних цін має корелюватися зі змінами факторів, які впливають на їх формування.
Нагадаємо, що минулого грудня, після отримання рекомендацій АМКУ, найбільші учасники ринку торгівлі нафтопродуктами вже знижували ціни на бензини та дизпаливо. Однак Комітет змушений був розпочати поглиблене дослідження цього ринку, оскільки не побачив достатнього обґрунтування встановлених на АЗС цін. Як буде цього разу, подивимося...