«Вінниця. Парк. Інновації». Як кажуть, знайдіть зайве слово. Якщо будь-які два з цих слів можуть цілком утворювати словосполучення, то третє очевидно зайве.
Але керівники Вінниці так не вважають. До цих трьох слів, що не в’яжуться між собою, вони додали ще слово «лідер». Принаймні це слідує із публікації на сайті Vежа.
“Лідер у галузі дозвілля 2018 року” – таку відзнаку отримав вінницький Центральний парк минулого тижня. Фахівці відзначили досягнення у сфері розваг, облаштування атракціонів та догляд за зеленими насадженнями.
Саме так вінницькі журналісти подали новину. Не відставали від «Вежі» і колеги. Цікаво, що на сайті «Моя Вінниця» та у сюжеті телеканалу «Віта» навіть процитували одні і ті ж слова про те, що кролики – ето не только ценний мєх «може здатись, що індустрія дозвілля – це досить легкий напрямок, але насправді це не так». Але на сайті MyVin ці слова подали як цитату директора МКП «Вінницязеленбуд» Ігоря Любовського, а телевізійники – як власний коментар журналіста.
Журналісти «Віти» зазначили, що «серед критеріїв визнання вінницького парку лідером галузі – інноваційні підходи у його розвитку, озеленення, облаштування нових атракціонів та можливість відпочинку для дітей та дорослих». Але при цьому телевізійники не кажуть, що таким самим дипломом «лідеру галузі» відзначено того ж дня і, наприклад, одеський парк.
Раніше таким самим лідером стали і парки міста Рівне.
Власне, Асоціація нагородужє вінницький парк і спеціальними статуетками, які на замовленні виготовляють за кордоном із коштовних матеріалів. Так, вінницький парк вже отримав «Діамантову карусель», а також «Золоте дерево» за «плідну співпрацю» із Асоціацією парків. Щоправда, чиїм коштом виготовлені ці нагороди, скільки вони вартують, ані представники Асоціації (зареєстрованої як неприбуткова ГО), ані представники комунального вінницького парку (яке існує за рахунок коштів з бюджету Вінниці) не розповідають.
Насправді, для ГО «Асоціації працівників парків культур України» немає жодної проблеми зробити сотні нагород у сотні номінацій протягом кожного заходу, який ця громадська організація проводить. Схоже на дитячі конкурси, де переможцем стане у своїй номінації кожна дитина. Аби батьки заплатили внесок.
Тим паче, сумнівним є і тиражування такого досягнення у ЗМІ. Враховуючи, що останнім часом парк радше ставав «яблуком розбрату», аніж лідером розважальних інновацій. Варто лише згадати скандали із кількамільйонною огорожею навколо ЦПКіВ, ремонтом входу, де очільники забажали бачити фонтан, «як це і було колись», але насправді раніше там так не було.
Михайло Фальков