Державні аудитори провели ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Донецького національного університету імені Василя Стуса, який з 2014 року вимушено дислокується у місті Вінниці, та виявили низку фінансових порушень, які стосуються, зокрема, оплати праці, виплати стипендій студентам та нарахувань премій.
Про це повідомляє пресслужба Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області.
«Упродовж 2019-2022 років та січня – квітня 2023 року університет здійснював видатки на оплату за спожиті комунальні послуги та оплату праці працівників виключно за рахунок коштів державного бюджету, що спричинило необґрунтовані витрати на загальну суму 10,8 млн гривень», - йдеться у повідомленні.
У Держаудитслужбі зазначають, що це відбувалось «тоді як протягом останніх 4 років на контрактній основі в університеті навчалося в середньому близько 800 студентів». Кошти, які вони сплачують за навчання, спрямовуються до спеціального фонду кошторису закладу та мають використовуватись, зокрема на згадані видатки.
Аудитори нагадують, що законодавством також передбачено, що за відсутності можливості організувати повноцінне харчування у навчальному закладі виплачується грошова компенсація студентам дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, у розмірі вартості харчування у школах-інтернатах відповідного регіону з урахуванням торговельних націнок.
«Під час ревізії аудитори встановили, що під час розрахунку та виплати зазначеної компенсації університет не врахував торговельної націнки, як наслідок, студенти недоотримали майже 320 тис. гривень», - вказують у повідомленні.
Крім того, колишнім ректором укладено договори про надання послуг із працівниками, які перебувають із ДонНУ у трудових відносинах та займають керівні посади, хоча ці послуги належать до їх посадових обов’язків. На це було спрямовано понад 270 тис. грн бюджетних коштів.
Також керівником закладу самостійно приймалося рішення про встановлення та виплату собі премій, надбавок за складність та напруженість у роботі, надбавок за виконання особливо важливої роботи та інших надбавок на загальну суму понад 60 тис. гривень.
«Крім того, траплялись випадки оплати праці наукових співробітників за невідпрацьований час та сумісників, в той час, коли вони перебували у відрядженнях за основним місцем роботи, зайвої виплати стипендій студентам через проведення індексації, а також нарахувань ЄСВ на компенсації за невикористані відпустки звільненим працівникам», - додають у ДАС.
Аудитори відмічають, що «вжитими заходами забезпечено усунення виявлених порушень на загальну суму 3,7 млн гривень». За допущені порушення законодавства з фінансових питань до адміністративної відповідальності притягнуто 4-х посадових осіб університету.
«За допущені порушення бюджетного законодавствау надіслано попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства та ініційовано зупинення операцій з бюджетними коштами. Матеріали заходу державного фінансового контролю передані на розгляд правоохоронного органу», - підсумовують в управлінні.